سرمقاله: آزمون عقیق

سرمقاله: آزمون عقیق
| ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

به درستی نمی‌توان گفت اولین خبر چه زمانی مخابره شده است، شاید اولین خبر رقص انسان اولیه دور آتش و نشان دادن حمله حیوانات وحشی بوده، پس از آن نیز کاتبان و مورخان برای اعصار طولانی وظیفه ثبت روایات و اتفاقات را برعهده داشته‌اند؛ اما چیزی که امروز به نام رسانه می‌شناسیم، برای اولین بار در یکی از روزهای سال ۱۶۰۵ در جمهوری آزاد استراسبورگ با نام «Relation» [به معنی: گزارش دادن] توسط یوهان کارلوس منتشر شد که تا امروز مدام در حال پیشرفت بوده و با هر صنعت و فناوری جدیدی به روزتر و کارآمدتر شده است؛ تا آنجا که فاصله بین رویداد و انتشار خبر به کسری از ثانیه رسیده و گوشی‌های همراه را تبدیل به نزدیکترین رسانه ساخته است. هر چه بوده از ابتدای حضور بشر تاریخ را روزنامه‌نگاران دوره‌های مختلف نوشته‌اند و امروز زمان آن رسیده که نه تنها روایتگر که باید تاریخ ساز شوند.

 عصری که در آن به سر می‌بریم دوران پسا انفجار اطلاعات است و آدمی که از حجم بالای اطلاعات و اخبار دچار سرگیجه شده دیگر تنها با خبررسانی صرف سیراب نشده و آنچه می‌خواهد تحلیل، نقد و بررسی اخبار است. با علم به این موضوع دست به کار راه‌اندازی رسانه‌ای جدید شدیم تا راه دیگر بسازیم برای حضور در عرصه رسانه.

عقیق نگین انگشتری و از جمله سنگ‌های گرانبهاست که در بین مردم فراگیری بیشتری دارد؛ سنگ خاره‌ای که از اکسیر لطف حضرت حق چنین درجه یافته، برگزیدن این نام از آن جهت است که به دنبال آنیم جلوه‌ای دیگر از عرصه رسانه را به نمایش در آوریم که فراتر از اطلاع‌رسانی بیشتر به مخاطب و نیازهای او نگاه می‌کند؛ و این به کیمیایی نیاز دارد و ادامه مسیر آزمون ماست.

 کیمیایی که کند سنگ عقیق                                                آزمون کن بر او سنگ بیار 

مولانا

عقیق ایران، حاصل اندیشه و تلاش گروهی جوان است که عشق به سرزمین خود را سرلوحه کار قرار داده‌اند و در این روزگار که پول حرف اول و آخر هر فعالیتی را می‌زند، پنجه در کاری افکنده‌اند که می‌دانند چندان به جنبه اقتصادی آن نمی‌توان امید داشت؛ اما دل به این خوش کرده‌اند که حق را بازگو کنند، هر چند سخت و زبان‌سوز باشد.

عقیق ایران، نگاهی گذرا به جهان و ایران دارد، اما در این میان، نهاوند جایگاه ویژه‌ای در اخبار آن خواهد داشت، از آن رو که تلاش داریم، شهر خود را با نگاهی ملی بررسی کنیم.

آنچه می‌نویسیم مصداقی بر این ادعا نیست که چیزی بیشتر از دیگران می‌دانیم، بلکه تنها تلاشی است برای دانایی، تنها به این دلیل که نادانی عذابی است دردناک.

مخلص شما- سردبیر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
خواننده عزیز شما هم می توانید مطالب دلخواه خود را برای ما ارسال نمایید تا با نام خودتان در پایگاه خبری تحلیلی عقیق زرین درج شود. درج مطلب

جدیدترین مطالب ادامه

نیازمندی‌ها
تبلیغات خود را سفارش دهید سفارش تبلیغ