فرماندار نهاوند: بازدید از طرح های حوزه صنعت هم جای خوشحالی و امیدواری دارد و هم جای تاسف!

فرماندار نهاوند: بازدید از طرح های حوزه صنعت هم جای خوشحالی و امیدواری دارد و هم جای تاسف!
| ۲ خرداد ۱۳۹۷


تلاش می کنیم درکنار هم، با همت و پشتکار، همه ظرفیت های شهرستان را در عرصه تولید واشتغال ارتقا دهیم:


مراد ناصری فرماندار شهرستان نهاوند، از طرح های حوزه صنعت وکشاورزی دیدن کرد و مشکلات این دو بخش رامورد بررسی و ارزیابی قرار داد. 

ناصری در این حوزه از شرکت تولید بتون و تجهیزات بتونی آماده و کشتارگاه زاگرس دام نهاوند دیدن نمود. 

وی در بازدید از واحد تولید تجهیزات بتونی، ضمن رضایت از کیفیت تولیدات آن گفت: 

بازدید از چنین طرح هایی هم جای خوشحالی و امیدواری دارد و هم جای تاسف!

 ابراز خوشحالی بدلیل اینکه شهرستان نهاوند در همه شاخه های تولید، حرف های زیادی در زمینه رقابت با تولیدات مشابه شهرهای دیگر از نظر کیفیت محصول، برای گفتن دارد و ابراز تاسف به خاطر اینکه با وجود تولید اینچنین محصولات با کیفیتی، متاسفانه برخی از ادارات از تولیدات کارگاه های شهرستان در پروژه های کاری خود استفاده نمی کنند. مثلا بجای اینکه ادارات مرتبط در پروژه های خود از این تولیدات بتونی با کیفیت که در شهر خودمان تولید می شود، استفاده کنند اقدام به خرید از موارد مشابه و بی کیفیت آن از شهرهای دیگر می کنند که این خود به ضرر اشتغال و تولید شهرستان می باشد. ناصری در ادامه بیان داشت: هفته آینده جلسه ای با موضوع حمایت از کالای داخلی با محوریت حمایت از تولیدات شهرستان با حضور بخشداران، شهرداران، دهیاران و ادارات خدمات رسان تشکیل خواهیم داد و در آن همه دستگاهها را به استفاده از تولیدات شهرستان در برنامه های کاری خود مکلف خواهیم کرد. 

دومین واحد تولیدی مورد بازدید مراد ناصری، شرکت مالت کوهدشت بود. وی در این بازدید گفت: خوشبختانه این شرکت جزء واحدهای نمونه در زمینه تولید و اشتغال در شهرستان است که با اشتغال زایی 30 نفر بطور مستقیم در زمینه ایجاد اشتغال بسیار تاثیر گذار عمل کرده است.

 لازم به ذکر است شرکت مذکور با ظرفیت تولید 6 هزارتن، مواداولیه (مالت) شرکت های تولید دلستر را تامین می کند سومین واحد تولیدی مورد بازدید فرماندار نهاوند در حوزه صنعت، کشتارگاه زاگرس دام نهاوند بود که با ظرفیت روزانه 20 تا 30 دام سنگین و حدود 100 دام سبک در زمینه تولید گوشت قرمز فعالیت دارد و تولید خود را در سطح شهرستان توزیع می کند. 

فرماندار شهرستان نهاوند همچنین از چند واحد تولیدی دیگر از بخش های مختلف ذبح دام بازدید کرد و افزود: کشتارگاه زاگرس دام نهاوند علیرغم کمبود منابع درآمدی و بدهی معوق بانکی 30 نفر اشتغال زایی مستقیم دارد و اگر این مشکلات برطرف شود و واحد مذکور توسعه پیداکند میتواند در زمینه تولید و اشتغال بیشتر، گام های اساسی و استوارتری در شهرستان بردارد.


ناصری در حوزه کشاورزی و تولیدات دامی، نیز از گاوداری 80 رأسی طه گستر واقع در روستای رزینی از توابع بخش خزل بازدید بعمل آورد. در بازدید از این واحد تولیدی گاو شیری و گوشتی، ناصری گفت: برای افزایش تولیدات در بخش های مختلف تصمیم داریم بجای افزایش واحدهای جدید، ظرفیت تولید واحدهای موجود را بالا ببریم و آن ها را تقویت کنیم.

 وی افزود: خوشبختانه در استان نیز این پیشنهاد را مطرح کردم و استاندار محترم نیز از آن استقبال کردند. 

فرماندار نهاوند با اشاره به اهمیت کار دقیق و کارشناسی شده بیان کرد: در کنار این افزایش ظرفیت، باید نگاه کارشناسی داشته باشیم و برای اعطای تسهیلات بیشتر به تولیدکنندگان، برابر نظر کارشناسی اقدام نماییم. وی اضافه کرد: متاسفانه در بحث پرداخت تسهیلات انحراف تا حدودی زیاد است و برخی با اعمال نظر شخصی و تحمیلی به بانک ها، انتظار دارند همان مبالغ به آن ها تعلق گیرد، بدون اینکه به نظر کارشناسی دستگاه متولی و بانک های عامل توجهی داشته باشند. وی در پایان گفت: تلاش ما این است که ظرفیت های خالی را پر کنیم و روی تولید و اشتغال بیشتر تمرکز نماییم.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
خواننده عزیز شما هم می توانید مطالب دلخواه خود را برای ما ارسال نمایید تا با نام خودتان در پایگاه خبری تحلیلی عقیق زرین درج شود. درج مطلب

جدیدترین مطالب ادامه

:تاریخ ۲ خرداد ۱۳۹۷

:زمان ۱۲:۲۷

نیازمندی‌ها
تبلیغات خود را سفارش دهید سفارش تبلیغ