استاندار همدان؛ ۵ شهر استان در وضعیت قرمز / دورهمی‌ها عامل ۹۲درصد ابتلا به کرونا در همدان

استاندار همدان؛ ۵ شهر استان در وضعیت قرمز / دورهمی‌ها عامل ۹۲درصد ابتلا به کرونا در همدان
| ۲ مرداد ۱۴۰۰

استاندار همدان با بیان اینکه شهرهای همدان، ملایر، نهاوند، کبودرآهنگ و اسدآباد در وضعیت قرمز، فامنین زرد و سایر شهرها نارنجی می‌باشند، گفت: دورهمی‌ها عامل ۹۲درصد ابتلا به کرونا تشخیص داده شده است.

به گزارش عقیق، سید سعید شاهرخی ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، ضمن قدردانی از تلاش‌های فرمانداران سراسر استان،و دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار کرد: هماهنگی و انسجام خوبی بین دستگاه‌های اجرایی استان و اعضای ستاد استانی در مقابله با کرونا برقرار است.

وی گفت: رعایت‌ پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری فیزیکی و پرهیز از شرکت در اجتماع و دورهمی‌های خانوادگی در وضعیت کنونی بسیار الزامی است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه فرمانداران با همراهی و همکاری امکانات لازم را برای دانشگاه علوم پزشکی استان در راستای واکسیناسیون عمومی  را فراهم نمایند، افزود: عادی‌انگاری در شهرستا‌ها و فراموش کردن هشدار کرونا در بین مردم خطری جدی است و فرمانداران باید اقدامات لازم را برای جلوگیری از این خطر به کار گیرند.

وی با بیان اینکه مردم توجه داشته باشند که شیوع ویروس کرونا در استان نه‌ تنها کاهش نیافته بلکه افزایش هم پیدا کرده ، گفت: تمام اقدامات متناسب با رنگ‌بندی‌ها، منطبق بر طرح هوشمند ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا باشد.

شاهرخی با اشاره به اینکه شیوه‌نامه‌های ایام عید غدیر و دیگر برنامه‌ها به طور جدی پیاده و عملی می‌شوند تأکید کرد: فرمانداران فضایی فراهم کنند تا ورودی‌ها و خروجی‌های شهرستان‌ها بهتر و جدی‌تر کنترل شوند. 

وی با بیان اینکه گشت‌‌های علوم پزشکی استان و تیم نظارت، افراد و گروه‌های ناقض پروتکل‌های بهداشتی را به دستگاه قضا معرفی کنند، گفت: موج جدید شیوع کرونا در سراسر کشور گسترش پیدا کرده و استان همدان را مانند خیلی از استان‌های دیگر را درگیر کرده است.

استاندار همدان با بیان اینکه شاخص سرایت‌پذیری کرونا در استان همدان در بالاترین حد ممکن در ۱۶ ماه گذشته قرار دارد، افزود: در شرایط کنونی از کل ظرفیت‌های استان برای پیشگیری، کنترل و مقابله با کرونا استفاده می‌شود.

وی در پایان گفت: توصیه می‌شود که مردم همچنان از شرکت در اجتماع، مراسم عروسی و عزا دوری کرده و از دورهمی‌های خانوادگی نیز پرهیز کنند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
خواننده عزیز شما هم می توانید مطالب دلخواه خود را برای ما ارسال نمایید تا با نام خودتان در پایگاه خبری تحلیلی عقیق زرین درج شود. درج مطلب

جدیدترین مطالب ادامه

:تاریخ ۲ مرداد ۱۴۰۰

:زمان ۰۳:۴۳

نیازمندی‌ها
تبلیغات خود را سفارش دهید سفارش تبلیغ