سومین فرماندار دولت تدبیر و امید برای نهاوند

سومین فرماندار دولت تدبیر و امید برای نهاوند
| ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷

سرویس تحلیل، عقیق ایران- با روی کار آمدن دولت یازدهم، تغییرات مدیریتی در نهاوند کلید اساسی خورد، نماینده نهاوند در مجلس شورای اسلامی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه شد و امامعلی عبدالملکی به عنوان اولین فرماندار بومی به نهاوند آمد.

اما این تنها تغییرات نبود، در شهرستان بدون نماینده مجلس پس از حدود 15 ماه، عبدالملکی از فرمانداری رفت و نزدیک نیمی از سال مهرداد نادری‌فر با حفظ سمت مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری همدان، سرپرستی فرمانداری نهاوند را بر عهده گرفت. 

فرماندار بعدی کریم حمیدوند گزینه‌ای بومی بود که با چندین سال سابقه فرمانداری و حضور در وزارت کشور به فرمانداری نهاوند منصوب شد.

دوران فرمانداری حمیدوند تا دولت دوازدهم به درازا کشید و در این بین چهار انتخابات مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار شد.

اما هنوز یک سال از شروع به کار دولت دوازدهم نگذشته بود که زمزمه‌هایی از رفتن فرماندار نهاوند نقل مجالس و فضای مجازی شد، تا اینکه بالاخره در هفته اول اردیبهشت حمیدوند به فرمانداری اسدآباد رفت و مراد ناصری با حکم استاندار همدان به عنوان سرپرست فرمانداری به نهاوند آمد و در نهایت 22 اردیبهشت در شورای اداری شهرستان نهاوند که با حضور استاندار و معاونین وی برگزار شد، با حکم وزیر کشور، ناصری به عنوان فرماندار نهاوند معارفه شد.

فرماندار غیر بومی در حالی سکان اداره شهرستان را در دست گرفته که پیش از آمدن وی با انتصاب رضا سلامتی به عنوان فرماندار رزن، چندی بود فرمانداری نهاوند بدون معاون اداره می‌شد.

در مراسم تودیع و معارفه فرماندار نهاوند حمیدوند که صبح در اسدآباد برنامه‌های خود را به عنوان فرماندار جدید، اعلام کرده بود، کارنامه کاری خود را ارائه کرد.

وی با اعلام اینکه ۱۸۱میلیارد پروژه در قالب ۳۴۲ اجرایی شده است، گفت: مسکن‌های مهر نیمه کاره در این دوره به اتمام و مورد استفاده مالکان قرار گرفت.

فرماندار سابق نهاوند افزود: موفق شدیم جشن اتمام گاز رسانی به تمام نقاط شهرستان را بگیریم و همچنین بیمارستان قدوسی که اسکلت نیمه تمامی داشت افتتاح شده و مشغول خدمت‌رسانی است.

حمیدوند ضمن تشکر از امام جمعه، اعضای شورای اداری و شورای تامین نهاوند، نقاط قوت کارهای انجام شده را مرهوم همکاری همه دستگاه‌ها دانسته و بار نقاط ضعف را بر دوش خود قرار داد.

تشویق‌های طولانی مدت حاضران در جلسه از کریم حمیدوند، نشانگر میزان اقبال مردمی به این فرماندار بومی داشت. 

در بخشی دیگر از مراسم امام جمعه نهاوند گفت: به من برمی‌خورد کسی به دولتمردان انتقاد نابجا کند و همه صحبت‌های آقای حمیدوند را تایید می‌کنم.

حجت الاسلام والمسلمین مغیثی افزود: از اول انقلاب تا حالا هر نماینده‌ای که به نهاوند آمده برای درست کردن راه آورزمان کلی بوق و کرنا و تبلیغ راه انداخته است ولی در عمل ضعیف بوده‌اند.

وی پس از آن لب به انتقاد گشود و موضوعاتی را مطرح کرد که دغدغه ذهنی بسیاری از نهاوندی‌هاست.

مبلمان شهری و آسفالت خیابان‌های سطح شهر چرا چنین وضعی دارد؟

 به چه دلیل میلیاردها تومان مخازن نفت جهان آباد به حال خود رها شده است؟

 از اعتبار ۱۷ میلیاردی اشتغال روستایی چرا تنها ۳ میلیارد آن جذب شده است؟

 این همه جابجایی  و عزل و نصب مسئولان چه فایده‌ای دارد؟

  چرا شهردار سابق گیان باید ۴ و نیم میلیارد بدهی بگذارد و برود؟

پس از آن نماینده نهاوند در مجلس شورای اسلامی ضمن پرداختن به برخی از اقدامات خود گفت: در نهاوند فرصت‌سوزی شده با جناح‌بازی‌ها و اختلافات عقب مانده‌ایم؛ آنچه مهم است اتحاد، وحدت، اشتغال و کار و تولید است.

حسن بهرام‌نیا افزود: آقای استاندار به مدیرکل راه و شهرسازی بگویید، آورزمان و کنگاور را شروع کند فصل کاری محدود است.

وی ادامه داد: سد گرین در آستانه تعطیلی بود بعضی‌ها چرا سیاه‌نمایی می‌کنند، با اعتبار ۳۲۰ میلیارد پیمانکار شروع بکار کرد که متوجه شدیم پولشویی می‌کند با کمک استاندار خلع ید شده و در حال آغاز مجدد می‌باشد.

بهرام‌نیا نیز فرصت را غنیمت شمرده و انتقادی دیگر را مطرح کرد: بیمارستان‌های ما از بی پزشکی بیداد می‌کند، مردم نیازمند پزشک هستند. 

در ادامه مراسم استاندار همدان به دلایل جابه‌جایی فرماندار نهاوند اشاره کرد: نهاوندی‌ها قدر فرماندار بومی را نمی‌دانید و برنمی‌تابند. دو فرماندار بومی برای نهاوند گذاشتیم ولی متاسفانه خیلی اذیت شدند.

محمد ناصر نیکبخت افزود: حمیدوند  به خواست و اصرار خودش که معتقد بود هجرت و جابجایی لازم است جابه جا شد و من هم موافقت کردم و حتی تلاش کردیم از گردونه خدمت دولت تدبیر و امید در استان خارج نشود.

وی ادامه داد: به ناصری گفته‌ام نهاوند با همه استان و حتی کشور متفاوت است، به بگو مگو‌ها توجه نکن. اگر در کار اجرایی نهاوند مشکلی پیش آید نه امام جمعه مقصر است، نه نماینده. این دو عزیز همین الان خودشان را کنار کشیدند. آقای ناصری باید جوابگو باشند.

نیکبخت گفت: با صراحت اعلام می‌کنم که فضای مجازی که در نهاوند است در هیچ کجا نیست و نخواهد بود همیشه آنلاین و روی آنتن است.

بخش پایانی مراسم صحبت‌های مراد ناصری فرماندار جدید نهاوند بود که برنامه‌های خود را برای اداره شهرستان عنوان کند.

وی گفت: اولویت اول من اجرای برنامه‌های دولت است که اشتغال در آن جایگاه مهمی دارد.

ناصری افزود: من همیشه رسانه‌ها و انتقادات منصفانه را نقطه قوت خود می‌دانم، بسیاری از دستور کارهایم را از رسانه‌ها می‌گیرم چون اعتقادم این است گاهی شلوغی و حجم زیاد کار ممکن است باعث شود مسائلی از چشم مسئولین بیفتند، حتی ایرادات کار خودمان را ممکن است نبینیم.

آنچه در این مراسم بیشتر جلب توجه می‌کرد، اصرار استاندار همدان و نماینده نهاوند در مجلس شورای اسلامی بر عدم دخالت نماینده در عزل و نصب فرماندار بود، تا آنجا که استاندار همدان گفت: شنیده‌ام تغییر فرماندار نهاوند با خواست آقای بهرام‌نیا بوده است و وی ناصری را به نهاوند آورده است، کسانی که این شایعه را ایجاد کرده اند در محضر خداوند شرمسار باشند. درباره بودن یا نبودن حمیدوند، به شرفم قسم نماینده کلامی نگفته و اگر می‌گفت هم قبول نمی کردم، فرماندار نماینده دولت است نه نماینده نماینده. درباره اقای ناصری به اسما جلاله قسم تا روزی که ما به آقای بهرام نیا نگفتیم روحشان از بودن این گزینه باخبر  نبود.

نماینده نهاوند در مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص گفت: بنده هیچ نقشی در عزل و نصب فرماندار نداشتم، استاندار خودش تشخیص داده است که چه کسی بیاید و چه کسی برود. من رزومه ناصری را دیده‌ام اهل تعامل و همکاری بوده است.

اینکه این بحث‌ها از کجا ناشی می‌شود و چرا موضوع تا این حد دارای اهمیت شده است، گمانه‌زنی‌های متفاوتی انجام می‌شود، اما هر چه هست مراد ناصری به عنوان عالی‌ترین مقام دولت در شهرستان نهاوند مشغول به کار شده است و ادامه این صحبت‌ها تنها به شهرستانی که همیشه از سیاسی‌کاری لطمه خورده، صدمات بیشتری میِ‌زند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
خواننده عزیز شما هم می توانید مطالب دلخواه خود را برای ما ارسال نمایید تا با نام خودتان در پایگاه خبری تحلیلی عقیق زرین درج شود. درج مطلب

جدیدترین مطالب ادامه

نیازمندی‌ها
تبلیغات خود را سفارش دهید سفارش تبلیغ