استاندار همدان: اقدامات انجام شده برای توسعه و عمران استان همدان بی‌نظیر و ماندگار است

استاندار همدان: اقدامات انجام شده برای توسعه و عمران استان همدان بی‌نظیر و ماندگار است
| ۱۰ بهمن ۱۳۹۹

استاندار همدان گفت: اقدامات مهم و قابل توجهی که در سال های اخیر و با حمایت جدی دولت برای توسعه، عمران و آبادانی این استان انجام شده، بی نظیر و در تاریخ ماندگار خواهد شد.

به گزارش عقیق، به نقل از ایرنا، «سیدسعید شاهرخی» روز پنجشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه و اقتصاد مقاومتی استان همدان که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و نمایندگان مردم استان برگزار شد، افزود: در شرایط فعلی و به رغم وجود مشکلات مالی و اقتصادی، روند حضور و مشارکت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در استان همدان بسیار خوب و قابل توجه است که این نشان دهنده موفقیت دولت و مجموعه مدیریت اجرایی استان برای جذب سرمایه گذار و فراهم کردن زمینه رشد و توسعه استان است.  

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی استان همدان را به عنوان یک استان امن برای سرمایه گذاری انتخاب کرده، اظهار داشت: هر هفته و به طور مستمر متقاضیان زیادی از داخل و خارج استان همدان برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف اقتصادی این منطقه اعلام آمادگی می‌کنند.

وی با تقدیر از همراهی و پیگیری موثر نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، افزود: به عنوان مثال ۱۲ طرح بزرگ و ماندگار عمرانی و اقتصادی با مشارکت وزارت دفاع و همچنین قرارگاه خاتم الانبیا در این استان در حال اجراست که این نشان می دهد استان همدان به یک کارگاه بزرگ عمرانی و اقتصادی تبدیل شده است.

شاهرخی با اشاره اجرای پروژه های مهم بزرگ عمرانی و اقتصادی در سطح استان، گفت: در راستای تبدیل تهدیدها به فرصت، بیش از ۱۵ میلیون متر مکعب پساب و فاضلاب را در استان تصفیه و در اختیار واحدهای صنعتی قرار داده ایم.

وی با تاکید بر اینکه تمامی فعالیت ها و اقدامات اجرایی در سطح استان همدان مبتنی بر برنامه و هدفمند است، گفت: توجه به معیشت مردم و ایجاد اشتغال یکی از محورها و رویکردهای اصلی مدیریت اجرایی استان همدان در سال های اخیر بوده که موفقیت های بزرگ و چشمگیری نیز دراین زمینه حاصل شده است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه در این مدت هیچگاه به دنبال حاشیه نبوده و با خرد جمعی برنامه‌های استان را به صورت علمی و کارشناسی تهیه و تدوین کرده ایم، تصریح کرد: حاشیه سازی از نگاه مردم فهیم استان همدان، عیب محسوب می شود و برهمین اساس این موضوع هیچگاه در مجموعه مدیریتی استان و روند انجام کار برای خدمت به مردم جایگاهی نداشته است.

شاهرخی با بیان اینکه در ایجاد خطوط ریلی برای اتصال استان به شبکه راه آهن سراسری و استان های همجوار اقدامات بسیار بزرگی انجام شده، اظهار داشت: به همت دولت تدبیر و امید و تلاش مدیران اجرایی و نمایندگان استان، کارها و اقدامات بزرگی از جمله توسعه خط ریلی در استان همدان انجام شده که اتصال خط شمال به جنوب و شرق به غرب یکی از مهم ترین پروژه های راه آهن این استان است.

وی با بیان اینکه در حوزه سدسازی نیز یکی از استان های موفق و پیشتاز کشور هستیم، گفت: بهره برداری از سد کلان ملایر، سد نعمت‌آباد و شنجور از کارهای بزرگ عمرانی است که با حمایت جدی دولت و پیگیری مستمر مدیران اجرایی در استان همدان انجام شده است.

شاهرخی گفت: اجرای دو پروژه بزرگ سد خرم رود با بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار و سد گرین نیز با ۳۳۷ میلیارد تومان اعتبار از دیگر اقدامات مهم و ماندگار اجرایی در استان همدان است که نتیجه آن بروز تحولی اساسی در حوزه کشاورزی و اقتصاد این دیار است.

وی، اجرای پروژه بیمارستان هزار تختخوابی و مرکز جامع سرطان را از دیگر اقدامات قابل توجه در حوزه بهداشت و درمان استان همدان عنوان کرد و گفت: تاریخ و تمدن همدان و شان فرهنگی مردم این استان ما را متعهد به اجرای طرح های مهم و بزرگ عمرانی و اقتصادی برگرفته از یک برنامه ریزی بلند مدت و هدفمند کرده است.

استاندار همدان تصریح کرد: تصویب اجرای پروژه قطار شهری همدان با حدود ۶ هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی نیز با پیگیری و همراهی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی از دیگر اقدامات قابل توجه و ماندگار محقق شده در استان همدان است.

به گفته شاهرخی، شرکت شستا در حال احداث چهار واحد ۶ هزار راسی گاوداری در استان همدان است که این هم نشانه فراهم کردن زمینه مناسب برای جذب سرمایه در بخش های مختلف اقتصادی، کشاورزی و تولیدی این استان است.

استاندار همدان با اشاره به همه گیری ویروس کرونا و اقدامات انجام شده برای مهار آن در استان، گفت: بیش از ۶۰ جلسه در قالب ستاد استانی برای مقابله با کرونا برگزار شده که در نتیجه آن، امروز استان همدان به عنوان یکی از استان های موفق در زمینه مقابله با این بیماری در سطح کشور مطرح  است.

شاهرخی به ظرفیت های ویژه علمی استان اشاره کرد و افزود: تحصیل بیش از ۷۰ هزار دانشجو و اشتغال یک هزار و ۶۸۵ استاد در دانشگاه های همدان نیز برای همه ما مباهات و افتخار است که این هم ظرفیت بالای علمی استان را نشان می‌دهد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
خواننده عزیز شما هم می توانید مطالب دلخواه خود را برای ما ارسال نمایید تا با نام خودتان در پایگاه خبری تحلیلی عقیق زرین درج شود. درج مطلب

جدیدترین مطالب ادامه

:تاریخ ۱۰ بهمن ۱۳۹۹

:زمان ۱۲:۲۶

نیازمندی‌ها
تبلیغات خود را سفارش دهید سفارش تبلیغ