با حفظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی، سکوت علیصدر شکسته می‌شود

با حفظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی، سکوت علیصدر شکسته می‌شود
|

به گزارش عقیق، بنا بر آخرین تصمیمات در ستاد ملی مقابله با کرونا فعالیت تاسیسات و اماکن گردشگری از سر گرفته می‌شود. در این میان بر اساس آخرین مصوبات این ستاد مقرر شد غار شگفت انگیز علیصدر پذیرای گردشگران ورودی به منطقه باشد اما حفظ فاصله هوشمند و رعایت پروتکل های جدی بهداشتی در اولویت می‌باشد.

تفاوت حضور گردشگر در غار علیصدر پس از ۴ ماه نسبت به قبل این است که تبلیغی در راستای سفر به این جاذبه گردشگری انجام نخواهد شد، اما متولیان امور گردشگری در علیصدر موظف هستند پذیرش گردشگران را در آنجا انجام داده و خدمات بهداشتی گردشگری را به آنها ارائه دهند.

بازگشت تدریجی تأسیسات و اماکن گردشگری به چرخه فعالیت، خبری است که در یکی دو هفته اخیر تیتر رسانه‌ها بود، در این میان استان همدان که در سال‌های پیش‌رو توانسته بود جایگاه مطلوبی بین مقاصد گردشگری داخلی پیدا کند با شیوع ویروس کرونا آسیب‌های متعددی را متحمل شد.

بین جاذبه‌های گردشگری غرب کشور غار شگفت‌انگیز علیصدر تافته‌ای جدا بافته‌ است. سال‌های سال است وزنه سنگین بالا رفتن آمار گردشگری استان و نقطه تأثیرگذار بر اقتصاد محلی، جذب گردشگران با هدف بازدید از این جاذبه شاخص است. اما حالا بیش از هر بخش دیگری بین تأسیسات و جاذبه‌های گردشگری، این غار علیصدر است که صدمات وارده از ویروس کرونا را متحمل می‌شود.

از اواخر بهمن‌ماه سال ۱۳۹۹ تا که به عنوان پیک پذیرش گردشگر در این منطقه محسوب می‌شود غار علیصدر روزهای بی‌مسافر را پشت سر گذاشته است. این مجموعه گردشگری به دلیل جذب توریست و درآمدزایی تا به امروز توانسته است نقطه عطفی بین جاذبه‌های استان باشد.

این شرایط بیانگر آن است که تعطیلی طولانی‌ مدت غار می‌تواند بیشتر از آنکه تصور گردد باعث شود حال و هوای گردشگری همدان ابری بماند.

اما حالا خبر می‌رسد همین روزها فعالیت به اجبار تعطیل شده‌ی این بخش گردشگری دوباره از سر گرفته می‌شود. 
در زمینه چگونگی برنامه‌ها در این حوزه گفت‌وگویی با معاون عمرانی استاندار همدان و سخنگوی ستاد مقابله با کرونا  انجام شد.

محمود رضا عراقی در زمینه چگونگی روند بازگشت فعالیت به این جاذبه گردشگری عنوان کرد: در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیماتی پیرامون این مهم اتخاذ شده که بر اساس پروتکل‌های مشخص شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی و با همکاری شرکت سیاحتی علیصدر مدون شده است، مقرر شده غار علیصدر اقدام به پذیرش مراجعات با هدف گردشگری نماید.

وی افزود: پروتکل‌های مدون شده بر اساس حفظ سلامت پرسنل خدمات‌‌ده به گردشگران و مسافران علیصدر قرار است با توجه به لزوم اجرای مصوبات و اهتمام به اجرای آنها، دستگاه‌های ناظر همچنان نظارت جدی خود را به این منطقه اعمال نمایند تا کاهش زنجیره انتقال بیماری مدیریت و شرایط به سمت بهبودی در این جاذبه گردشگری پیش رود.

معاون عمرانی استاندار گفت: در بازگشایی و از سرگیری فعالیت صنوف و کسبه توجه به پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری هوشمند بسیار حائز اهمیت است، البته مصوب شده رسانه‌های عمومی و فضای مجازی در ترغیب مردم به رعایت موارد مذکور و بهداشت فردی اقدام نماید.
وی همچنین عنوان کرد: فعالیت مراکز تفریحی گنجنامه و غار علیصدر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله هوشمند به نحوی که تراکم جمعیتی کنترل و از شیوع بیماری جلوگیری گردد با حمایت دستگاه‌های نظارتی و تدبیر موثر مدیریت این مراکز بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا بلامانع است.

عراقی عنوان کرد: با توجه به پیش‌رو بودن تعطیلات عید فطر و احتمال مسافرت و حضور مردم در مراکز تفریحی همچنان که تبلیغات باید به سمتی باشد که مردم را به ماندن در خانه دعوت می‌کنیم اما ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان استان آمادگی لازم در این زمینه را داشته باشند.
وی تأکید کرد: در همین راستا تبلیغات برای جذب گردشگری انجام نمی‌شود، همچنان شرایط موجود بیانگر آن است که ترغیب به حفظ سلامت خانواده‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ماندن در خانه یکی از اولویت‌های برنامه‌ریزان حوزه گردشگری است.

وی با اشاره به بازگشایی دوباره رستوران‌ها، گفت: با حفظ دستورالعمل‌های ابلاغ شده بهداشتی این مراکز بار دیگر می‌توانند فعالیت خود را از سر گیرند.
معاون عمرانی استاندار به اهمیت اقامت گردشگران در اماکن سربسته و دارای مدیریت همچون هتل‌ها و مهمان‌پذیرها اشاره کرد و گفت: مصوب شده در شهرهای استان همدان از برپا شدن هر گونه چادر مسافرتی به منظور حفظ سلامت مسافران و همشهریان جلوگیری شود این مهم قرار است در مبادی ورودی شهرها به مسافران به صورت جدی و تأثیرگذار اطلاع‌رسانی شود.

محمودرضا عراقی به جدی بودن خطر شیوع ویروس کرونا تأکید کرد و گفت: مردم باید الگوی رفتاری خود را بنا به شرایط موجود تغییر دهند. حفظ فاصله هوشمند و رعایت جدی پروتکل‌‌های بهداشتی همچنان ضروری است اما نمی‌توان بر این اساس فعالیت اقتصادی و کسب و کار را تعطیل کرد، بلکه لازمه حفظ سلامت جامعه، توجه به توصیه‌هایی است که کارشناسان بهداشت و درمان و مسئولین مرتبط اعلام می‌کنند.
به‌نظر می‌رسد از آنجا که صنعت نوپای گردشگری جدی‌ترین آسیب را در روزهای کرونایی در عرصه ملی و بین‌المللی به خود دید حالا متولیان امور گردشگری لازم است با دستورالعمل‌هایی به روزتر و رعایت پروتکل‌های بهداشتی که متولی حفظ سلامت جامعه است پای کار بیایند تا حال نامساعد گردشگری را بهبود بخشند.
 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
خواننده عزیز شما هم می توانید مطالب دلخواه خود را برای ما ارسال نمایید تا با نام خودتان در پایگاه خبری تحلیلی عقیق زرین درج شود. درج مطلب

جدیدترین مطالب ادامه

:تاریخ

:زمان

نیازمندی‌ها
تبلیغات خود را سفارش دهید سفارش تبلیغ