چند پله بالاتر از دیگر ملت‌ها

چند پله بالاتر از دیگر ملت‌ها
| ۱۳ فروردين ۱۳۹۹

در قرآن کریم، حدود 400 آیه پیرامون موضوع جهاد آمده که نشان از اهمیت آن در نگاه خداوند متعال دارد.

در مورد سبقه جهاد باید گفت از صدر اسلام تاکنون این موضوع یک امر مهم در باور مسلمانان بوده، تا آنجا که همتراز نماز و روزه یکی از فروع دین قلمداد می‌شود.

این بار در بحث مقابله با کرونا نیز همچون همیشه جهادگران پا به میدان گذاشته و بار دیگر حماسه‌ای پر شور و کم نظیر ساختند.

در این پرسه اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان با حضور پر شور و همت مخلصانه از روزهای اولیه اعلام شیوع این ویروس منحوس، گروه‌های جهادی و پویش‌های مردمی را در شهرها و روستا ها تشکیل دادند و همچون زمان دفاع مقدس با ایثار و فداکاری خود برای حفظ جان هموطنان بدون هیچ چشم‌داشتی ضد عفونی و گندزدایی را انجام دادند.

در گام بعدی همین جوانان در کار جهادی خوش درخشیدند و به دلیل تقاضای چندین برابری نسبت به گذشته و نیاز مردم به ماسک، کارگاه‌های جهادی تولید ماسک را راه‌اندازی کرده و شروع به تولید و توزیع ماسک‌های رایگان در بین مردم جامعه کردند.

در ادامه گروه های جهادی و تیم‌های پویش مردمی به همین کارها بسنده نکرده و با کمک‌های مردمی و حمایت خیرین به توزیع بسته‌های بهداشتی و معیشتی در بین نیازمندان و مستمندان پرداختند.

کارهای جهادی به همین جا ختم نشد و جهادگران با حضور داوطلبانه خود در شبکه‌های بهداشت و درمان و حتی بیمارستان‌ها، به اندازه توان و تخصص خود یاری‌گر کادر درمانی شدند و همینطور با حضور در مراکز مشاوره‌ای به صورت تلفنی راهنمای هموطنان عزیز شدند و در اجرای طرح غربالگری سلامت شرکت کردند.

جبهه دیگری که در زمان شیوع کووید ۱۹ شکل گرفت، ایستگاه‌های محدودسازی ورود به شهرها، غربالگری و تب‌سنجی از افراد بود که صحنه‌هایی همچون پایگاه‌های ایست و بازرسی در زمان جنگ تحمیلی در شهرهای مرزی را یادآور می‌شود. در این ایستگاه‌ها نیز جوانان جهادگر با حضور مستمر و شبانه‌روزی خود گامی در مسیر جلوگیری از ابتلا جامعه به کرونا و مقابله با این ویروس منحوس برداشتند.

این قبیل رفتارها در بین مردم کشورهای دیگر چندان مرسوم نیست و انجام آنرا می‌توان در ریشه‌های فرهنگی ایرانی-اسلامی مردم کشورمان جستجو کرد. الگوبرداری این جوانان از شجره طیبه بسیج و اقدامات جهادی هشت سال دفاع مقدس یکی از نمونه‌هایی است که می‌توان از آن نام برد.

همبستگی مردمی نشان داد، مردم ما اهمیت کار تشکیلاتی و همراهی با هم را به خوبی درک کرده‌اند و دریافته‌اند که همه با هم می‌توانیم از این بحران پیش آمده عبور کنیم و اینکه فقط بخواهیم خودمان را مصون بداریم، فایده‌ای ندارد، باوری که هنوز بسیاری از کشورهای جهان به آن نرسیده‌اند، این نشان می‌دهد مردم ما از نظر فرهنگی چند پله بالاتر از دیگر ملت‌ها ایستاده‌اند.

 

مهدی رضائی‌مفرد

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
خواننده عزیز شما هم می توانید مطالب دلخواه خود را برای ما ارسال نمایید تا با نام خودتان در پایگاه خبری تحلیلی عقیق زرین درج شود. درج مطلب

جدیدترین مطالب ادامه

نیازمندی‌ها
تبلیغات خود را سفارش دهید سفارش تبلیغ