استاندار همدان: اولویت اصلی ما توسعه و پرداختن به معیشت مردم است

استاندار همدان: اولویت اصلی ما توسعه و پرداختن به معیشت مردم است
| ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

نشست خبری استاندار همدان به مناسبت آغاز دهه مبارک فجر در سالن شهدای استانداری با حضور معاونین و مدیران کل ستادی استانداری، رئیس خانه مطبوعات و اصحاب رسانه در حالی برگزار شد که همدان، روزی برفی را تجربه می‌کرد.

اصحاب رسانه که همیشه از حضور با تاخیر مدیران و عدم آغاز برنامه‌ها در زمان تعین شده گله دارند اکثریت با وجود شرایط نامساعد جوی به موقع در سالن حضور یافتند. 

به گزارش عقیق زرین، استاندار که همیشه خود را مدیری رسانه‌ای خطاب نموده و در عمل نیز ثابت کرده با همراهی معاونین، مدیران کل ستادی و هیئت همراه سر وقت خود را به سالن جلسات رساند. 

سید سعید شاهرخی در این نشست با بیان اینکه، اصلی‌ترین سرمایه‌ی نظام پربرکت جمهوری اسلامی مردم عزیزمان هستند، گفت: اولویت اصلی ما توسعه و پرداختن به معیشت مردم است.

استاندار همدان افزود: چهل و یک سال انقلاب اسلامی ما با افتخار مسیر خود را در راستای استقلال و استکبارستیزی پیموده است. امروز با قدرت بیشتر مسیر را تحت رهبری، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و حضور قدرتمند مردم ادامه می‌دهد. مردمی که با وجود سخت‌ترین شرایط و تحریم های ظالمانه همیشه در صحنه و پیشتاز بودند که آخرین نمونه آن بدرقه سردار سلیمانی است. جا دارد تمام قد از مردم ایران و به‌خصوص مردم خوب استان همدان تشکر نمایم. حضور مردم مسئولیت ما را هم سنگین‌تر می کند تا در راستای خدمت به مردم گام های بزرگتر و استوارتری برداریم.

وی در ادامه با توجه به نزدیکی به ایام انتخابات گفت: موضوع انتخابات در اصول مترقی قانون اساسی، انتخاب نخبگان و معتمدین را به رای مردم واگذار کرده است. بی‌شک امسال نیز شاهد حماسه‌ای پرشکوه و با نشاط در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهیم بود.

شاهرخی در خصوص رسانه ها خاطرنشان کرد: سپاسگزاری ویژه از عمق وجودم از اصحاب رسانه دارم، زیرا اگر توفیقاتی در استان بوده، نقش اصحاب رسانه در آن بسیار پررنگ بوده است. به مدیران دستگاه ها توصیه کرده ام با اصحاب رسانه به عنوان پل ارتباطی با ولی نعمتان اصلی که مردم هستند، ارتباط و تعامل مثبت داشته باشند. بی پرده می‌گویم، هر کس قدر اصحاب رسانه را نفهمد چیزی از مدیریت نفهمیده است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه معیشت و اشتغال در اولویت است، گفت: برای تحقق این مهم، سیاست ما حرکت بر مبنای برنامه و هدف‌مند است که تا کنون مطابق برنامه حرکت کرده ایم. برش‌های شهرستانی، تکلیف هر شهرستان را در حوزه‌های صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری مشخص کرده که هر شهرستان در گزارش‌های سه ماهه اعلام می‌کنند که در مجموع سالانه ۵ هزار میلیارد تومان برای ایجاد شغل در نظر گرفته‌ایم. حدود ۱۸ هزار شغل از ابتدای سال ایجاد شده که تا پایان سال باید به ۲۰ هزار شغل برسد.

شاهرخی در خصوص پروژه‌های دهه مبارک فجر گفت: مجموع پروژه‌های استان ۵۹۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۴۴ میلیارد تومان با اشتغالزایی ۱۱۷۵ نفر می‌باشد. از این تعداد ۵۰۵ پروژه در حوزه عمرانی با حدود ۴۴۰ میلیارد تومان اعتبار و ۸۵ پروژه اقتصادی با نزدیک به ۴۹۸ میلیارد تومان اعتبار می باشد. از این میان ۸۴ پروژه افتتاح و یک پروژه جدید هم کلنگ زنی خواهیم کرد. پروژه‌های بزرگ دیگری هم در شهرستان‌ها هست که با محقق شدن جمیع شرایط به این آمار اضافه خواهند شد.

سید سعید شاهرخی با گریزی به انتخابات گفت: ما به عنوان مجری انتخابات در اقدامات خود کاملا بی‌طرف عمل خواهیم کرد، اما هر کدام از ما هم در قلبمان به کاندیداهایی گرایش داریم و به آنها رای خواهیم داد، اما اینکه از کسی حمایت کنیم بدترین معامله است که به خاطر دنیای کسی، آخرت خود را بفروشیم.

وی افزود: هیچ نماینده‌ای من را نیاورده و هیچ نماینده‌ای هم نخواهد برد، به همین دلیل هیچ نیاز شخصی به نماینده‌ای ندارم ولی در راستای خدمت به مردم با تمام نمایندگان استان همکاری می‌کنم. بنده با رای تمام اعضای هیئت دولت و بدون یک رای مخالف به عنوان استاندار همدان منصوب شدم و تا زمانی هم که در این سمت افتخار خدمت دارم، مجری برنامه‌های دولت و شخص رئیس جمهور محترم هستم.

در ادامه استاندار گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی با افتخار در میان ۳۱ استان کشور، رتبه اول را کسب کردیم. در دولت‌های نهم و دهم، پروژه‌های زیادی با اعتبارات بالا کلنگ زنی شده و به حال خود رها شده بود که طبق سیاست دولت آنها را به بخش خصوصی واگذار کردیم که همین امر سبب کسب رتبه اول در حوزه اقتصاد مقاومتی برای استان همدان شد. همچنین وزرا سفرهای زیادی به استان همدان داشته‌اند که همگی حاصل و خروجی خوبی برای استان داشته است. در ایام دهه مبارک فجر نیز سفر وزیران از جمله وزیر اقتصاد، وزیر ورزش و جوانان و وزیر میراث فرهنگی را خواهیم داشت.

شاهرخی در خصوص برنامه‌های در دست اقدام گفت: مقرر شده ایستگاه فعلی راه‌آهن را در مسیر مسافربری به داخل شهر بیاوریم که مسیر نهایی شده توسط شورای شهر برنامه ریزی شده است. مصوبه شورای تأمین است تا خانه سوئیت ها و کارتن به دست ها، جمع شوند و به منازل استاندارد و شناسایی شده مجوز ورود مسافر را بدهند. 

وی افزود: به دنبال برقراری پرواز همدان- شیراز و همدان- قشم و همچنین پرواز تهران- همدان و بالعکس نیز هستیم. همچنین در نظر داریم پرواز استانبول را در عید برقرار کنیم.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
خواننده عزیز شما هم می توانید مطالب دلخواه خود را برای ما ارسال نمایید تا با نام خودتان در پایگاه خبری تحلیلی عقیق زرین درج شود. درج مطلب

جدیدترین مطالب ادامه

:تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

:زمان ۰۷:۴۶

نیازمندی‌ها
تبلیغات خود را سفارش دهید سفارش تبلیغ