برگزاری همایش مدیریت مصرف برق ویژه بانوان شاغل در ادارات شهرستان نهاوند

برگزاری همایش مدیریت مصرف برق ویژه بانوان شاغل در ادارات شهرستان نهاوند
| ۱۹ تیر ۱۳۹۸

برگزاری همایش مدیریت مصرف برق ویژه بانوان شاغل در ادارات شهرستان با حضور خانم مهندس یوسفی مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، مهندس رضا شیردره مدیریت توزیع برق شهرستان نهاوند و مسئول امور بانوان فرمانداری 

به گزارش عقیق زرین، یوسفی با ارائه راههای مدیریت مصرف برق در منازل و محل کار برای بانوان شاغل بصورت پاور پوینت آموزش و گزارش مفصلی ارائه داد.

رضا شیردره مدیریت توزیع برق نهاوند در خصوص منابع انرژی گفت: در ایران فراوانی منابع انرژی، متأسفانه گاه سبب آن شده است که توجه لازم به این منابع گرانقدر نشده و در مصرف آنها استانداردهای لازم از سوی مشترکین رعایت نشود. لذا با توجه به افزایش مصرف انرژی و منابع محدود انرژی که امروزه از آن استفاده می کنیم و جهت صیانت از سرمایه های ملی کشور و جلوگیری از اسراف آنها ، تبیین و پیاده سازی راهکارهای مصرف بهینه برق به عنوان یک وظیفه معنوی و ملی ، امری لازم و اجتناب ناپذیر است.

آنچه بایستی مورد توجه قرار گیرد اینست که در کنار توسعه معقول و متوازن در بخش تولید لازم است جهت حفظ سرمایه های ملی حتی الامکان از اتلاف منابع و اسراف در مصارف پرهیز نماییم تا از سرمایه گذاری اضافی جهت تامین مصارف زاید جلوگیری شود که در این ارتباط اهمیت و نقش  ویژه بهینه سازی مصرف مورد توجه قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه وسایل خانگی، لزوم بهترین انتخاب و بهترین استفاده هستند، گفت:

بخش بزرگی از انرژی در منازل، تنها به مصرف چند وسیله خانگی می رسد. بنابراین در صورتی که در موقع خرید، بهترین انتخاب با توجه به عواملی همچون کارایی دستگاه، میزان مصرف انرژی، عمر دستگاه و ... انجام شود و در موقع استفاده به روش های درست بکارگیری دستگاهها توجه شود، می توان تا حد زیادی از اتلاف انرژی جلوگیری نمود و در نتیجه به میزان قابل توجهی در هزینه های تحمیل شده به خود و اقتصاد جامعه، صرفه جویی کرد.

شیردره افزود: راندمان انرژی که کمیت بسیار مهمی است برای لوازمی که تحت نظارت استاندارد مصرف انرژی قرار می گیرند توسط برچسب انرژی بیان می گردد، در نتیجه این مهم در وسایل برقی بسیار مورد اهمیت می باشد.

مدیریت توزیع برق نهاوند در خصوص اوج مصرف برق خاطر نشان کرد:ساعات اوج مصرف در کشور ما حدوداً از ابتدای غروب شروع و تا ساعات پایانی شب ادامه می یابد. یکی از مهمترین علل ایجاد این اوج بار علاوه بر مصرف برق برای روشنایی استفاده خانوارها از لوازم برقی خانگی مختلف می باشد. صرفه جویی در مواقع اوج مصرف از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
خواننده عزیز شما هم می توانید مطالب دلخواه خود را برای ما ارسال نمایید تا با نام خودتان در پایگاه خبری تحلیلی عقیق زرین درج شود. درج مطلب

جدیدترین مطالب ادامه

:تاریخ ۱۹ تیر ۱۳۹۸

:زمان ۰۸:۵۴

نیازمندی‌ها
تبلیغات خود را سفارش دهید سفارش تبلیغ