مدیریت جهادی، عامل پیشرفت در تمام عرصه ها

مدیریت جهادی، عامل پیشرفت در تمام عرصه ها
| ۴ تیر ۱۳۹۸

اولین جلسه کارگروه سیاسی هیئت اندیشه ورزان جوان فرمانداری شهرستان نهاوند در سال ۹۸ با حضور معاون سیاسی، امنیتی و  اجتماعی فرماندار، دبیر هیئت شهرستان، دبیر و اعضاء کارگروه سیاسی و دبیران کارگروه های ۵ گانه هیئت در محل فرمانداری برگزار شد. 

به گزارش عقیق زرین، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار بیان کرد: با توجه به تاکیدات جناب آقای استاندار بر جدیت فعالیت هیئت اندیشه ورزان و در خصوص ارتباط بیشتر مسئولین با هیئت در سال پیش رو، ما نیز در شهرستان نهاوند با جدیت بیش از پیش هیئت و جوانان پرتلاش شهرستان را حمایت کرده تا به هرآنچه که در اهداف هیئت تعریف و مدون شده است که چیزی جز ارائه راهکارهای کارشناسی در راستای پیشرفت محورهای توسعه ای شهرستان نیست، برسیم. 

مهدی جلال وند در ادامه افزود: کارگروه سیاسی نیز همسو با دیگر کارگروه ها سهم بسزایی در پیش برد اهداف هیئت خواهد داشت و با توجه گستردگی حوزه فعالیت این کارگروه، مسلما از اهمیت بالایی برخوردار بوده و می طلبد که اعضای این کارگروه فعالیت چشم گیری تری داشته باشند که با شناختی که از دبیر کارگروه و دیگر اعضای کارگروه داریم مسلما همینطور هم خواهد بود .

جلال وند خاطرنشان کرد: بنا به تغییر و تحول در کارگروه سیاسی، جهت فعال شدن روند جدیدی را در دستور کار قرار خواهیم داد و طبق بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری خطاب به ملت ایران، ما نیز به این موضوع ورود کرده و با توجه به کلمه جهاد در مقوله مدیریت جهادی معتقدیم که با کار و مدیریت جهادی خیلی از مشکلات را می توان مرتفع نمود و در نتیجه موجب بالا بردن راندمان عملکردمان شود و ایمان داریم که، مدیریت جهادی بحث و مقوله بسیار مهمی در شرایط فعلی  جامعه می باشد.

در ادامه حیدری دبیر هیئت شهرستان بیان کرد:مدیریت جهادی بر خلاف شیوه های مدیریتی دیگر، فرهنگی خاص و سبکی از زندگی است که دین محوری، ولایت مداری، ایثار، مردم گرایی، خودباوری، تکلیف مداری و... از جمله ثمرات عینی آن در جامعه می باشد. مدیر جهادگر در مرتبه نخست بر جنبه های انسانی سازمان توجه داشته و نظام مدیریتی خود را برای تعالی انسان ها پایه ریزی می کند.

حیدری گفت می توان به مدیریت جهادی از دیدگاه رهبری اشاره کرد:رهبر معظم انقلاب از ابتدای سال جاری در مجامع مختلف به تبیین شاخصه های مدیریت جهادی پرداخته و به مناسبت های گوناگون، ویژگی های این نوع مدیریت را بیان فرموده اند.

ده شاخصه مدیریت جهادی در بیان رهبری، تبیین می شود:

۱- توکل برخدا   

۲- خودباوری و اعتماد به نفس  

۳. دشمن شناسی

۴. دوری از اختلافات

۵. کارآمدی

۶. استفاده از امکانات و ظرفیت ها

۷. نگاه نقادانه

۸. حرکت مبتنی بر علم و درایت

۹. همت، همراه با انگیزه خدمت

۱۰. حضور مردمی (عزم ملی)

که امیدواریم مدیران با قرار دادن این دستورات در کار و عمل خود، بتوانند خدمتی صادقانه تر به مردم داشته باشند. 

در ادامه جلسه فاطمه بازوند دبیر کارگروه سیاسی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع جوانان خوش فکر هیئت بیان کرد:

امروز احساس می شود با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و تأکید بر لزوم  استفاده از جوانان در همه عرصه ها، مسئولین از نظرات جوانان بهره ببرند.

بازوند در ادامه گفت : برای شناخت میزان تعهد مدیران، بومی یا غیربومی بودن نباید ملاک شود بلکه کارنامه اجرایی و میزان تعهد آنان باید رکن و ملاک مقایسه و آزمایش آنان باشد که این خود یکی از ارکان مدیریت جهادی می باشد. 

همچنین در پایان ۳ دبیر جدید کارگروه ها به طور رسمی معارفه شده و کار خود را از امروز آغاز کردند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
خواننده عزیز شما هم می توانید مطالب دلخواه خود را برای ما ارسال نمایید تا با نام خودتان در پایگاه خبری تحلیلی عقیق زرین درج شود. درج مطلب

جدیدترین مطالب ادامه

:تاریخ ۴ تیر ۱۳۹۸

:زمان ۱۱:۴۱

نیازمندی‌ها
تبلیغات خود را سفارش دهید سفارش تبلیغ