توجه به جوانان به عنوان ارزش؛ اولویت هیئت اندیشه ورز جوان استان

توجه به جوانان به عنوان ارزش؛ اولویت هیئت اندیشه ورز جوان استان
| ۲ تیر ۱۳۹۸

به گزارش عقیق زرین، ابوالقاسم الماسی، مدیر کل سیاسی استانداری همدان در جلسه کارگروه سیاسی هیئت اندیشه ورز جوان همدان ضمن اشاره به اینکه هیئت اندیشه ورز جوان در پی شناساندن جوان به عنوان یک ارزش است، به بیان اهداف هیئت اندیشه ورز و جمع بندی عملکرد این کارگروه در سال گذشته پرداخت.

الماسی افزود: جوان به فراخور شرایط سنی و همینطور وضعیت فرهنگی و اجتماعی حاکم بر جامعه خود، در پی آگاهی از جایگاه و وضعیت خود در جامعه بر می آید.

 

نتایج برآمده از توجه به انتظارات جوانان 

الماسی در کارگروه سیاسی هیئت اندیشه ورز جوان در این خصوص افزود: به عبارت دیگر، انتظاراتی برای جوان مطرح می شود که بر اساس آن انتظارات و کنش های اجتماعی، رفتارش تحت تاثیر قرار می گیرد، پس بایستی به مقولات مطرح شده از سوی آن ها و نیازهای برآمده از تحلیل رفتارشان که می تواند منشاء اثر باشد، توجه کرد.

وی با اشاره به اینکه باید بستری برای رفع این انتظارات فراهم باشد، تصریح کرد: یکی از ویژگی های مطرح در این باب، حضور در جامعه و مشارکت است که در این میان، مشارکت سیاسی برای جوانان از رنگ بیشتری برخوردار است.

 

مشارکت سیاسی و حضور جوانان در احزاب 

مدیر کل سیاسی با پرداختن به مقوله مشارکت در قدرت، کسب قدرت و تصمیم‌گیری از سوی جوانان، در بسترها و چارچوب های  مطرح، خاطر نشان کرد: حضور جوانان و مشارکت آن ها در احزاب و تشکل های تعریف شده سیاسی در دانشگاه و خارج از آن می تواند در راستای پاسخگوئی به نیازشان در این حوزه با موضوع مشارکت سیاسی باشد.

الماسی از جوانان حاضر در کارگروه سیاسی هیئت اندیشه ورز جوان به جهت دست یابی به اهداف تعریف شده در هیئت  و همینطور ارتقای جایگاه جوانان، خواستار مشارکت جدی و مستمر اعضای جوان شد و تصریح کرد: جوانان هستند که با تلاششان و حمیت شان بر این امر می توانند جایگاه مطلوب و مورد انتظار خود را در جامعه بیافرینند.

 

هیئت اندیشه ورز در پی شناساندن جوان به عنوان یک ارزش است

وی تصریح کرد: جوان با تلاش در ارتقای جایگاه خود می تواند، توجه به طیف خود و تمرکز بر آنان را به یک ارزش از سوی  جامعه و بی توجهی به آن ها را به عنوان یک ضد هنجار، بشناساند.

مدیر کل سیاسی استانداری همدان در ادامه یادآور شد: هیئت اندیشه ورز جوان در پی شناساندن و نهادینه کردن جوان به عنوان یک ارزش در جامعه است.

الماسی افزود: بدون شک جوانان به مثابه‌ی نسلی پرانرژی و دارای انگیزه‌‌ای قوی، می توانند  نقشی بنیادی و ارزنده‌ در ساختار جامعه و اجتماعی ساختن سیاست به عنوان یگانه نیروی محرک اجتماع داشته باشند.

الماسی در کارگروه سیاسی هیئت اندیشه ورز جوان همدان با بیان این موضوع که قشر جوان، بزرگ‌ترین سرمایه و چشم امید به آینده تلقی می شود و همینطور اشاره به حضور و مشارکت جوانان در انتخابات پیش رو، گفت: این آینده با مشارکت جوانان در انتخابات به عنوان گامی در تمرینی سیاسی به جهت حضور آگاهانه و دلسوزانه در عرصه سیاست، تحقق پیدا می کند.

وی با بیان اینکه جوان باید محرک اصلی انتخابات باشد، گفت: انتخابات می تواند آزمون و مشقی بر مشارکت سیاسی جوانان البته با بی طرفی آن ها به جهت رصد مسائل و احوال مرتبط به ایجاد نشاط سیاسی، باشد.

 

جوانان به عنوان کاندیدا در انتخابات ورود پیدا کنند

مدیر کل سیاسی در بین اعضای هیئت اندیشه ورز جوان همدان، تاکید کرد: بحث بر این است که جوانان از حق خود به جهت حضور در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی بهره گرفته و خود به عنوان کاندیدا و یا قشری که مسائل و برنامه های مرتبط به کاندیداها را رصد می کند، ورود پیدا کند و از این رهگذر نقش موثر و سازنده خود را در آینده کشورش، گواه باشد.

الماسی در کارگروه سیاسی هیئت اندیشه ورز جوان همدان با بیان اینکه در این کارگروه در پی آشنایی جوانان با افکار صحیح و  تفکری اندیشه ورز به مسائل سیاسی هستیم، تصریح کرد: موضوعات و داده های مرتبط در حوزه سیاسی استان بررسی خواهد شد و در چارچوب مورد نیاز قرار خواهد گرفت و همینطور مکانیزم های اجرایی لازم نیز تعریف خواهد شد.

در این جلسه که با حضور جمعی از اعضای کارگروه سیاسی هیئت اندیشه ورز جوان همدان و رئیس خانه احزاب برگزار شد، اعضای حاضر نظرات خود را در خصوص موضوعاتی همچون: مشارکت سیاسی، توسعه سیاسی، انتخابات استان، انتظارات خود از کارگروه و فضای سیاسی استان بیان کردند.

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
خواننده عزیز شما هم می توانید مطالب دلخواه خود را برای ما ارسال نمایید تا با نام خودتان در پایگاه خبری تحلیلی عقیق زرین درج شود. درج مطلب

جدیدترین مطالب ادامه

:تاریخ ۲ تیر ۱۳۹۸

:زمان ۱۰:۵۰

نیازمندی‌ها
تبلیغات خود را سفارش دهید سفارش تبلیغ