خیرین مدرسه ساز ستارگان آسمان خدا/سازندگان برج های عاطفه و امید

خیرین مدرسه ساز ستارگان آسمان خدا/سازندگان برج های عاطفه و امید
| ۲۸ خرداد ۱۳۹۸

درس خواندن در مدرسه هایی که به دست خیرین بنا شده اند، لذت دیگری دارد. بچه ها، خوبی ها را بهتر حس می کنند و انجام کار نیک، از کودکی در وجود آنها ریشه می دواند.


به گزارش عقیق زرین، بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز شهرستان نهاوند با حضور حجت الاسلام والمسلمین مغیثی، جلال وند معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار، برخورداری معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان، غلامی رئیس آموزش و پرورش نهاوند، پرسنل و فرهنگیان، خیرین مدرسه ساز و اصحاب رسانه در مرکز خانه معلم شهرستان برگزار شد. 


علیرضا غلامی رئیس آموزش و پرورش شهرستان نهاوند در ابتدا و ضمن خوشامد و تشکر از حضور مدعوین و خیرین، بیان کرد:

به گفته امام راحل (ره)، ثواب مدرسه سازی کمتر از مسجدسازی نیست.

نتیجه همراهی خیرین این است که ۳۰ درصد مدارس کشور را خیرین ساخته اند.


حجت الاسلام والمسلمین مغیثی امام جمعه نهاوند ضمن خیرمقدم به همه حضار و خیرین بیان کرد:

علی رغم فشار اقتصادی زیاد وارده بر مردم نهاوند که شهری کوچک و تقریبا محروم است میلیاردها تومان کمک برای سیل زدگان در ماه مبارک رمضان جمع شد که بنظرم دشمنان باید از خود خجالت کشیده و دق کنند. 


مردم وقتی در این کار خیر شرکت می کنتد، مسئولین در قبال خیرین وظیفه دارند امانت دار باشند و در نگهداری از این امانت خیرین کوشا باشید. 

خیرین از مال و پول خود گذشت می کنند که فرزندان ما تحت تعلیم و تربیت قرار بگیرند و پیاده نظام آمریکا تربیت نشوند و برای آینده خود، خانواده و مملکت خود مفید واقع شوند و اینهم خود باز یک امانت است نزد آموزش و پرورش.


در آیه شریفه داریم: هر کس از یاد خدا غافل باشد، زندگی برایش عذاب است.

در ادامه معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار نهاوند بیان کرد: 

فرهنگیان حاضر در مراسم، علی رغم اینکه شهرستان نهاوند قدمتی ۷۰۰۰ ساله دارد ولی باز هم جای کار در بحث فرهنگ داریم. 

مسئولین اجرایی در شهرستان با توجه به چشم انداز کشوری مسلما برنامه های روتین را خواهند داشت، ولی نیاز به کمک و همراهی شما خیرین محترم و در واقع قشر فرهنگی شهرستان داریم که به مسئولین جهت توسعه شهرستان کمک کنند. بخصوص در بحث رفع معارضین اجتماعی در پروژه ها این امر مهم خواهد بود.

مهدی جلال وند بیان کرد: در وصف تقدیر از شما خیرین هیچ حرف و جمله ای نمی گنجد. اگر بگویم انفاق در راه خدا بهترین است شما آنرا انجام داده اید، اگر بگویم بهترین نیکی ها مدرسه سازی است شما انجام داده اید.

راحت دنیا کلیدش ترک دنیا کردن است، کار دنیا نیک و بد را جمع و معنا کردن است

 بهتر از صدباغ خرما وقف کردن بعد مرگ، دانه خرما به دست خویش اهداء کردن است.


در خاتمه برخورداری معاون پژوهشی مدیر کل آموزش و پرورش استان بیان کرد: 

در ابتدای کلام سلام آقای پورداوود مدیرکل آموزش و پرورش استان را خدمت حضور همه عزیزان که به دلیل کار پیش آمده بنده بجای ایشان حضور پیدا کردم، ابلاغ می کنم.


وی افزود: شما همیار ارگانی هستید که نگهبان تمدن هست. 

زبان، رفتار، کردار و آموزش و پرورش و آنچه که ما می توانیم به نسل های بعد منتقل کنیم تمدن است.


گفتنی است در این جشنواره بیش از ۴۰۰میلیون تومان که از این میزان ۲۰۰میلیون تومان جهت کمک به ساخت پایگاه فرهنگی پای قلعه توسط دکتر مهدی سنایی، هزینه ساخت نمازخانه هنرستان زکیه توسط خانواده قپانوری و کمک های نقدی و غیر نقدی دیگر توسط خیرین پرداخت و جمع آوری شد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
خواننده عزیز شما هم می توانید مطالب دلخواه خود را برای ما ارسال نمایید تا با نام خودتان در پایگاه خبری تحلیلی عقیق زرین درج شود. درج مطلب

جدیدترین مطالب ادامه

:تاریخ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸

:زمان ۱۰:۱۱

نیازمندی‌ها
تبلیغات خود را سفارش دهید سفارش تبلیغ