استان همدان دومین استان با کمترین نرخ بیکاری در سال ۹۷

استان همدان دومین استان با کمترین نرخ بیکاری در سال ۹۷
| ۳ ارديبهشت ۱۳۹۸

‍ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

استان همدان دومین استان با کمترین نرخ بیکاری در سال ۹۷


به گزارش عقیق زرین، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه اشتغال و بیکاری، از جمله محورهای اساسی اقتصاد هر کشوری است، به گونه ای که افزایش اشتغال و کاهش بیکاری، بعنوان یکی از شاخص های توسعه یافتگی جوامع تلقی می شود گفت: در این میان نرخ بیکاری یکی از شاخص هایی است که برای ارزیابی شرایط اقتصادی کشور مورد استفاده قرار می گیرد و در این رابطه با توجه به انتشار نتایج آمار نیروی کار در سال 1397 توسط مرکز آمار ایران، استان همدان پس از استان سمنان دومین استان با کمترین نرخ بیکاری کشور اعلام شده است.


توصیفیان ضمن اشاره به اجرای طرح آمارگیری نیروی کار به صورت فصلی گفت: از سال 1376 اطلاعات بازار کشور از طریق طرح " آمارگیری از ویژگی های اشتغال و بیکار خانوار " حاصل می شد که به منظور بهبود کیفیت و انطباق بیش تر با مفاهیم بین المللی به ویژه سازمان بین المللی کار، مورد بازنگری قرار گرفت تا به صورت طرح فعلی و با عنوان " طرح آمارگیری نیروی کار " به اجرا در آید . " طرح آمارگیری نیروی کار " اولین با در سال 1384 آغاز شد و از آن زمان تاکنون در ماه میانی هر فصل توسط مرکز آمار ایران اجرا شده است و آخرین آمارگیری بهمن ماه فصل زمستان سال گذشته صورت پذیرفت.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: براساس اعلام مرکز آمار ایران یافته ها و نتایج طرح آمارگیری نیروی کار استانهای کشور نشان می دهد درسال 1397، استانهای سمنان، همدان و مرکزی به ترتیب با نرخ بیکاری 7.2 ،8.3 و 8.4 کمترین نرخ بیکاری را در بین استانهای کشور داشته اند اما با این تفاوت که نرخ مشارکت استان مرکزی 34.8 و استان سمنان 37.6 بوده و این در حالی است که استان همدان دارای نرخ مشارکت حدود 42 درصد و نیز بالاتر از میانگین کشوری میباشد.


وی درباره مقایسه نتایج آمارگیری نیروی کار فصل زمستان سال 1397 با دوره مشابه سال قبل اعلام داشت: علیرغم عدم تغییر نرخ مشارکت کل کشور نرخ مشارکت اقتصادی استان همدان در زمستان 1397، در استان همدان با افزایش 1.3درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل(39.6)  نرخ مشارکت استان به 40.9 درصد رسیده است . همچنین نرخ بیکاری کشور در زمستان 1397، حدود 12.1 درصد بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل، تغییری نداشته است در حالیکه با وجود افزایش مشارکت اقتصادی  وجمعیت فعال نرخ بیکاری زمستان استان همدان در سال 1397 نسبت به دوره مشابه سال قبل 2.2 درصد کاهش داشته است و از 13.8 به11.6درصد در فصل زمستان 1397رسیده است.



ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
خواننده عزیز شما هم می توانید مطالب دلخواه خود را برای ما ارسال نمایید تا با نام خودتان در پایگاه خبری تحلیلی عقیق زرین درج شود. درج مطلب

جدیدترین مطالب ادامه

نیازمندی‌ها
تبلیغات خود را سفارش دهید سفارش تبلیغ