پیوستگی نمادهای فرهنگی در نهاوند

پیوستگی نمادهای فرهنگی در نهاوند
| ۴ فروردين ۱۳۹۸

معاون هماهنگی امور اقتصادی و نیروی انسانی استاندار همدان از حمام حاج آقاتراب نهاوند بازدید کرد.

به گزارش #عقیق_زرین، ظاهر پورمجاهد که به همراه معاونان فرماندار، بخشدار مرکزی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند و رئیس بنیاد ایران‌شناسی دفتر منطقه‌ای زاگرس به بازدید حمام حاج آقاتراب رفته بود، گفت: در استان همدان دو رویداد مهم گردشگری داشتیم که به افزایش تعداد گردشگر منجر شده است.

وی افزود: از مردم عزیز استان و مردم مهمان‌نواز شهرستان نهاوند می خواهم که ضمن معرفی جاذبه‌های گردشگری، مهمان‌نوازی خود را به گردشگران نشان دهند.

معاون استاندار همدان ادامه داد: برنامه ریزی دولت و ما در استان سرمایه‌گذاری روی صنعت گردشگری است.

وی همچنین برگزاری هشت نوروزگاه در نهاوند را بسیار مثبت ارزیابی کرده و گفت: در کمتر شهرستانی از کشور این میزان از دقت برنامه ریزی به چشم می خورد.

معاون سیاسی،  امنیتی و اجتماعی فرماندار نهاوند گفت: نهاوند شهر سراب ها و آثار تاریخی منحصر به فرد است که متاسفانه چنان که باید معرفی نشده است.

مهدی جلال‌وند افزود: هدف از برنامه های نوروزی معرفی بخشی از جاذبه های گردشگری شهرستان است.

وی ادامه داد: در نظر داریم برای سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری تسهیلات ویژه‌ای لحاظ کنیم تا به رونق این صنعت در شهرستان بینجامد.

معاون عمرانی فرماندار نهاوند نیز در خصوص نوع معماری بنا و دقت آن توضیحاتی ارائه کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند نیز در خصوص قدمت بنا گفت: اصل بنا مربوط به دوره صفوی است، اما بازسازی اصلی آن در دوره قاجار انجام شده است.

محسن جانجان افزود: بنا چندین بار مرمت شده و امسال نیز برای مرمت آن پس از تامین بودجه انجام خواهد شد.

رئیس بنیاد ایران‌شناسی دفتر منطقه‌ای زاگرس با اشاره به طرح های استفاده شده در بنا گفت: یکی از نکات جالب در شهرستان نهاوند پیوستگی طرح هایی است که در اکثر آثار تاریخی به چشم می خورد.

محمدرضا عطایی افزود: طبق بررسی های نمادشناسانه انجام شده، در طرح های باستانی، نوع تزیین ساختمان ها، طرح فرش و حتی سنگ های قبر تا حدود چهل سال پیش طرح هایی به شدت مشابه به چشم می خورند که گویی به نوعی معرف این منطقه هستند.

وی ادامه داد: می توان این طرح ها را به عنوان نمادی از پیوستگی فرهنگی در منطقه نهاوند ثبت کرد.

در پایان از حضور معاون استاندار در نهاوند با اهدا گل، نمونه‌ای از صنایع دستی و تصویر یکی از روستاهای نهاوند تجلیل شد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
خواننده عزیز شما هم می توانید مطالب دلخواه خود را برای ما ارسال نمایید تا با نام خودتان در پایگاه خبری تحلیلی عقیق زرین درج شود. درج مطلب

جدیدترین مطالب ادامه

:تاریخ ۴ فروردين ۱۳۹۸

:زمان ۰۷:۳۰

نیازمندی‌ها
تبلیغات خود را سفارش دهید سفارش تبلیغ