شُکر از اصول فضایل اخلاقی است

شُکر از اصول فضایل اخلاقی است
| ۲۷ بهمن ۱۳۹۷

امام جمعه نهاوند گفت: خداوند عزیز مردم را خلق کرد در حالیکه از اطاعت و بندگی آنها بی نیاز است و نه عبادت و نه معصیت مردم برای خداوند سود و زیانی ندارد.


به گزارش عقیق زرین، حجت الاسلام والمسلمین مغیثی در اولین جلسه از سلسله مباحث اخلاق ویژه اعضای شورای اداری که از مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهاوند افزود: خداوند رزق و روزی را در بین مردم تقسیم کرده و هر کسی را در جایگاه خود قرار داده است. کارهای عالم بر اساس اسباب و وسایل است مانند پیروزی و شکست و... هدایت و ضلالت  زیرا تمام عوامل و اسباب به وسیله خداوند خلق شده است. 

وی ادامه داد: اینکه از استعداد خدا دادی در چه راهی استفاده شود باعث موفقیت یا شکست است. اگر در راه خیر و نیکی قدم برداریم خداوند راه هدایت را برای ما روشن می نماید و با این هدایت به سعادت می رسیم. نحوه استفاده از نعمات خداوند موجب سعادت و نعمت و یا شقاوت و بدبختی می رسد. 

حجت الاسلام مغیثی گفت: مسئولیتی که داریم همین گونه است، اگر درست در جهت رضای خدا در خدمت خلق خدا استفاده شود موجب رستگاری برای مدیر است و رضایت خداوند از همه چیز مهمتر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: شکر چند مرحله دارد،  اول مرحله قلبی یعنی راضی به رضای خدا بودن، بعد مرحله زبانی که به بیان از نعمت ها شکر کنیم و در آخر شکر عملی که مهمترین مرحله است.

امام جمعه نهاوند ادامه داد: هر نعمتی نسبت به نوع خود شکر خاصی دارد. انقلاب اسلامی نعمتی است که برای شکر عملی آن در راستای وظایف عمل کرده و انقلاب را حفظ نماییم.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
خواننده عزیز شما هم می توانید مطالب دلخواه خود را برای ما ارسال نمایید تا با نام خودتان در پایگاه خبری تحلیلی عقیق زرین درج شود. درج مطلب

جدیدترین مطالب ادامه

:تاریخ ۲۷ بهمن ۱۳۹۷

:زمان ۰۷:۵۷

نیازمندی‌ها
تبلیغات خود را سفارش دهید سفارش تبلیغ