اجلاس جهانی گردشگری تدبیری در خلاف ایران‌ستیزی آمریکا

اجلاس جهانی گردشگری تدبیری در خلاف ایران‌ستیزی آمریکا
| ۲۱ آبان ۱۳۹۷

استان همدان به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران میزبان چهلمین اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری در روزهای ۲۱ الی ۲۳ آبان می‌باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان در گفتگوی اختصاصی با عقیق زرین در خصوص برنامه‌های استان جهت برگزاری این اجلاس گفت: آمریکا به خصوص در ماه های اخیر بر این تلاش بوده در ادامه صحبت‌های قبلی که سیاست ایران هراسی را ترویج می‌کرد و کشور ما را تروریست به حساب می‌آورد، مانع از ارتباط جهان با ایران شود، اما خوشبختانه با تدبیری که اتخاذ شد شاهد حضور کشورهای مختلف در برنامه‌ها و اجلاس مختلف داخل ایران هستیم.

سید سعید شاهرخی افزود:  چهلمین نشست اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری نیز می‌تواند یکی از برنامه‌هایی باشد که دقیقا برخلاف رفتار ایران ستیزی است که آنها دنبال می کنند. ما امروز میزبان چهلمین نشست اعضای وابسته به سازمان جهانی گردشگری هستیم، بیش از ۸۰ عضو این سازمان در این اجلاس که از ۲۱ تا ۲۳ آبان ماه در شهر همدان به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود، شرکت دارند. علاوه بر نشست امروز که در سالن شهدای استانداری برگزار می‌شود پنل های تخصصی را با حضور اندیشمندان و صاحبنظران حوزه گردشگری از سراسر دنیا و همچنین کارگاه‌های آموزشی برای علاقمندان از کشورهای مختلف داریم که فکر می کنم این دو برنامه ای که در این چند روز برگزار می‌شود از مهمترین برنامه‌ها، پنل ها و کارگاه های آموزشی در حوزه گردشگری در دنیا باشد، چون اندیشمندان برجسته ای برای نشست ها حضور دارد.

وی ادامه داد: بی شک برگزاری این نشست و اجلاس که در همدان به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران تشکیل می شود آورده های مهمی را برای کشور عزیزمان و به خصوص استان همدان خواهد داشت چرا که کشورهای مختلف با حضورشان در این اجلاس با ظرفیت‌های ارزشمند، تاریخی و ریشه دار کشور عزیزمان آشنا می شوند و چون اجلاس در همدان برگزار می شود و میزبانی مربوط به استان همدان است ظرفیت‌ها و داشته‌های استان در حوزه گردشگری که بسیار غنی هم می باشند معرفی خواهند شد.

شاهرخی گفت: ما حدود ۱۹۰۰ اثر تاریخی فرهنگی و گردشگری در استان داریم که هر کدام از این ها دارای وصف جداگانه، ارزشمند و بسیار جذابی هستند که به گردشگران و مهمانان دولت‌های مختلف معرفی می شوند. به یقین هم زمینه سرمایه‌گذاری در این بخش بیشتر خواهد شد و هم ما امیدوار هستیم با این معرفی و میزبانی شاهد حضور بیشتر گردشگران از سراسر دنیا به استان همدان باشیم.

 معاون استاندار همدان در پاسخ به این سئوال که برای شهرستان ها چه برنامه ای دارید گفت: بله طبیعی است استان همدان با تمام شهرستان ها دیده می شود، اما برنامه ها به صورت متمرکز در مرکز استان برگزار می‌شوند. میهمانان شهرستانی هم داریم. همچنین همان ۱۹۰۰ اثری که اشاره کردم در سراسر استان می باشند. هر کدام از شهرستان‌های ما دارای ویژگی های خاص و طبیعت ویژه خود هستند، سراب های نهاوند، حیقوق نبی تویسرکان، مبل و منبت و تاریخ و تمدنی که در ملایر و رزن داریم، همینطور غار علیصدر کبودرآهنگ و آثاری در شهرستان های بهار، فامنین و اسدآباد که در واقع هر کدام از شهرستان‌ها خوشبختانه دارای ظرفیت‌های مناسبی هستند و به طور قطع تمامی این ها در طول اجلاس به میهمانان معرفی خواهند شد که خروجی آن حضور گردشگران در آینده در شهرستان ها خواهد بود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
خواننده عزیز شما هم می توانید مطالب دلخواه خود را برای ما ارسال نمایید تا با نام خودتان در پایگاه خبری تحلیلی عقیق زرین درج شود. درج مطلب

جدیدترین مطالب ادامه

:تاریخ ۲۱ آبان ۱۳۹۷

:زمان ۰۹:۰۳

نیازمندی‌ها
تبلیغات خود را سفارش دهید سفارش تبلیغ