تلاش برای شناسایی فرهنگ عمومی

تلاش برای شناسایی فرهنگ عمومی
| ۱۴ آبان ۱۳۹۷

بنیاد ایران‌شناسی دفتر منطقه‌ای زاگرس به مناسبت ۱۴ آبان، روز فرهنگ عمومی بیانیه‌ای منتشر کرده که متن آن به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

دستگاه حکومت و دستگاه دولت، نسبت به فرهنگ جامعه به‌هیچ‌وجه بی مسئولیت نیست و نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد.

مقام معظم رهبری


فرهنگ عمومی شبکه‌ای قدرتمند و در هم تنیده از باورها، ارزش‌ها  احساسات، عواطف، آیین‌ها و آداب و رسوم مردم یک جامعه است که حضور خود را در همه زوایای زندگی مردم تثبیت کرده و حول سه محور فرد، خانواده و جامعه نقش‌آفرینی می‌کند.

 فرهنگ عمومی را می‌توان مقوله‌ای پویا دانست که هر روز پیچیده‌تر، حساس‌تر و با ااهمیت‌تر خود نمایی می‌کند، تحولات بنیادی عصر حاضر سبب شده فرهنگ عمومی اهمیتی دوچندان یابد که می‌تواند یک جامعه را به اوج پیشرفت برساند.

هر جامعه‌ای برای پیشرفت خود نیاز به زیر بنایی دارد آن زیربنا بی شک فرهنگ عمومی خواهد بود.

 از این بنیاد ایران‌شناسی دفتر منطقه‌ای زاگرس با توجه به وظایف و اهداف خود و دستورات ریاست بنیاد ایران‌شناسی حضرت آیت الله سید محمد خامنه‌ای یکی از مهمترین برنامه‌های خود را شناخت و بررسی فرهنگ عامه مردم منطقه و تلاش برای معرفی فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی قرار داده است.

 اهمیت فرهنگ عمومی تا آنجاست که روز ۱۴ آبان در تقویم به این عنوان نامگذاری شده و لازم می‌نماید توجهی بسیار بیشتر به این امر مهم مبذول گردد.

بنیاد ایران‌شناسی دفتر منطقه‌ای زاگرس ضمن تبریک این روز به عموم مردم فرهنگ شناس و فرهیخته منطقه زاگرس امید دارد همه پژوهشگران و صاحب نظران فرهنگی در شناخت و شناساندن فرهنگ این مرز و بوم به خصوص حوزه تمدنی-فرهنگی زاگرس با تکیه بر آموزه‌های دینی و ملی گام بردارند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
خواننده عزیز شما هم می توانید مطالب دلخواه خود را برای ما ارسال نمایید تا با نام خودتان در پایگاه خبری تحلیلی عقیق زرین درج شود. درج مطلب

جدیدترین مطالب ادامه

:تاریخ ۱۴ آبان ۱۳۹۷

:زمان ۰۱:۰۰

نیازمندی‌ها
تبلیغات خود را سفارش دهید سفارش تبلیغ