محرومیت روستاهای جامانده از طرح هادی در نهاوند

محرومیت روستاهای جامانده از طرح هادی در نهاوند
| ۲۵ مهر ۱۳۹۷


فرماندار شهرستان نهاوند گفت: شاخص بهسازی روستایی در نهاوند ۴۸ درصد می باشد و با توجه به وضعیت روستاهای شهرستان نیازمند توجه ویژه در بحث جذب اعتبارات ملی است.


به گزارش عقیق زرین، ظهرچهارشنبه مراد ناصری در آیین بهره برداری از فاز دوم بهسازی روستای کوهانی، که به نمایندگی از سه روستای زارع آباد و چناری و کوهانی انجام شد، بابیان اینکه در بحث اعتبارات استانی در شورای برنامه‌ریزی شهرستان به‌صورت ویژه به موضوع خواهیم پرداخت، گفت: در شهرستان نهاوند ۱۶۹ روستا وجود دارد که در ۹۱ روستای آن بهسازی صورت گرفته است.


وی ادامه داد: در ۵۰ روستای نهاوند فاز اول طرح هادی انجام‌شده و عملیات اجرایی فاز دوم ۱۲ روستا نیز به اتمام رسیده و مورد بهره‌برداری قرارگرفته‌است.

ناصری با اشاره به اینکه از ۹۱ روستای انجام شده ۵۰ روستا فاز اول بهسازی به اتمام رسیده و ۴۱ روستا نیز در دست اقدام قرار دارد، گفت: این اقدامات با اعتباری بالغ بر ۳۸ میلیارد تومان انجام‌ شده اما با توجه به‌ ضرورت توجه بیشتر به شهرستان بازهم نیازمند کار و همت جهادی می باشد.

وی با بیان اینکه متأسفانه در حال حاضر در ۷۹ روستای شهرستان هیچ‌گونه اقدامی در خصوص بهسازی و اجرای طرح هادی انجام‌نشده است، گفت: انتظار داریم مسئولین کشوری و استانی در این راستا نهاوند را ویژه‌تر ببینند.

فرماندار نهاوند در خاتمه از افتتاح و بهره‌برداری طرح بهسازی و اجرای فاز دوم طرح هادی روستاهای کوهانی، زارع آباد و چناری با مجموع اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و ملی خبر داد.


مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان گفت:

مطالبه اصلی مردم در روستاها ابتدا تامین آب شرب سالم و و سپس بهسازی  روستاها می باشد. 

حسن ظفری در آئین افتتاح ۳ پروژه بهسازی روستایی در نهاوند با اشاره به مفید بودن طرح روستاگردی در حل مشکلات و کمبودهای موجود در روستاهای شهرستان نهاوند، گفت: حضور در روستاها باعث می‌شود مسئولین از نزدیک با مشکلات جامعه روستایی آشنا شوند و نسبت به رفع آن ها اقدام کنند که خوشبختانه این مهم در شهرستان با پیگیری ها و حضور هر یکشنبه فرماندار پرتلاش نهاوند در روستاها به خوبی انجام شده است. 

وی با بیان اینکه ۸ درصد اعتبارات استانی کفاف مطالبات مردم و جامعه روستایی را نمی‌دهد، گفت: مطالبه اصلی مردم در روستاها آب شرب سالم و بهسازی محیط روستاها است که لازمه آن تلاش نمایندگان مردم در مجلس  جهت اخذ اعتبارات ملی در این حوزه می باشد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
خواننده عزیز شما هم می توانید مطالب دلخواه خود را برای ما ارسال نمایید تا با نام خودتان در پایگاه خبری تحلیلی عقیق زرین درج شود. درج مطلب

جدیدترین مطالب ادامه

:تاریخ ۲۵ مهر ۱۳۹۷

:زمان ۰۸:۳۴

نیازمندی‌ها
تبلیغات خود را سفارش دهید سفارش تبلیغ